راهنماي بررسي نماهاي ساختماني درکميته هاي نماي شهرداري تهران

به نام خدا

نویسنده: میلاد اژدری- فوق لیسانس معماری /عضو پایه دو نظام مهندسی ساختمان

راهنماي بررسي نماهاي ساختماني درکميته هاي نماي شهرداري تهران

طراحی نمای یک ساختمان از مهم ترین بخش های اصلی نمای ساختمان است چراکه نما بیانگر ماهیت درونی بقیه اجزای ساختمان را تعیین  می کندد.

درنگاه اول و کلی به یک ساختمان، چه از دید افراد عام و چه فرد متخصص ،ساختمانی نظر مخاطب را جذب میکند،که حداقل های مباحث مهندسی و زیبا شناختی را دارا باشد.

فرایند طراحی نمای هر ساختمان در شکل دهی به مجموعه شهری تاثیر بسزایی دارد . اگر به نمای یک ساختمان بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان ها توجه شود، نمای شهر و یک پارچگی آن به کلی از بین می رود،هر چند این مطلب در نوساز و یا ایجاد منطقه جدید شهری با سبک زندگی ،مهندسی و طراحی همخوانی نداشته باشد اما یکپارچگی و نظم عناصر قابل توجه و با اهمیت در معماری و شهرسازی هستند.

در ادامه فایلی را براساس خواسته ها ، اصول و ضوابطی که مورد تایید شهرداری و معاونت شهرسازی در رابطه با تایید نمای ساختمان مسکونی می باشد را آماده دانلود کرده ایم ، امید است که با اطلاع رسانی بهتر، مسیر پرپپیچ و خم تاییدیه ها تسهیل گردد.

2 پاسخ
  1. مونا
    مونا گفته:

    سلام
    این طراحی نما خیلی کار سختی شده ،این متن شما و فایلها خیلی خوب بود،خصوصا که فایل راهنما و کمکی هم داشت.مرررررسی از شما مهندس

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *